zondag 22 juli 2012

Copic Color Combo - Bruin Haar / Brown Hair

Eindelijk nog eens weekend met zomerweer =) (we mogen niet meer te kieskeurig zijn, he). Toch nog even snel in de Copics gedoken zodat ik vandaag nog een kleurcombinatie voor donker bruin haar kan laten zien. Misschien herinneren jullie zich ook nog de kaart die ik maakt voor de Paarse challenge op het Dilly Beans challenge blog? Ik kleurde daarvoor mooie lichtpaarse lange haren maar vergat de kleurcombinatie neer te schrijven. Na eventjes zoeken heb ik de combo toch teruggevonden dus deze krijgen julllie er ook nog bij =)

Today I'm sharing with you a Copic colorcombination for dark brown hair.
Maybe you still remember the card I made for the Purple challenge on the Dilly Beans challenge blog? I colored an image with purple hair but forgot to write down the color combo. After playing around with my Copics a little bit I found it again so also this I will share with you =)

Donker bruin haar / Dark brown Hair
Digi: Shy Kaylee - Some Odd Girl
Voor de donker bruine haren werkte ik deze keer enkel van donker naar licht, zonder eerst een basiskleur te voorzien. Anders gingen de kleuren bij mij een beetje vlekken.

For the dark brown hair I only worked from dark to light this time, and without putting first a base color. Otherwise the colors would start to smear.

Lichtpaars Haar / Violet Hair
Digi: Shy Kaylee - Some Odd Girl
Voor het paarse haar heb ik zoals steeds gewerkt van licht naar donker en van donker naar licht. RV91 als basis en vervolgens laagje per laagje opbouwen.

For this Violet hair I used my normal working method: RV91 as a base. Then from light to dark and from dark to light.

Groetjes / Greetings,

Eline

6 opmerkingen:

  1. Weer van die handige kleurtips, ik bof echt dat ik volger ben geworden hoor!! kan niet wachten tot je meer tijd hebt om weer kaarten te maken, maar ondertussen geniet ik hier ook met volle teugen van. Bedankt.
    Liefs, Liesbeth.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt!Het kaarten maken zal pas voor midden augustus zijn vrees ik =/ nu nog heel hard werken en dan 12 dagen welverdiend op vakantie. Als ik terug ben hoop ik de tijd te vinden =)

      Verwijderen
  2. Beautiful brown combo! The violet combo is absolutely DIVINE!!! It is so pretty and different! Your Copic talent is definitely showing! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Cathy! I love that you love the violet combo!! =D
      To find this color combination I used the color swatch "book" that I made. I just spread all pink/violet/purple color samples out on my table and started putting them in order from light to dark. Like this the color codes were face down on the table so they couldn't influence my selection =) It's really a "freeing" way to select colors like this =)

      Verwijderen
  3. Een heel goed , rustgevend en inspirerend verlof Eline, ik hoop dat je een hele mooie tijd hebt en goed uitgerust bent als je terug komt, geniet!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was in 1 woord: GEWELDIG =D en met dit mooie weer blijft de vakantiesfeer nog lekker lang nazinderen, mmm.. =)

      Verwijderen